L’oli essencial de lavanda és un dels més apreciats i efectius per a relaxar-nos i apropar-nos al descans nocturn, també ho són el vetiver, la bergamota, la sàlvia romana, la mandarina, la taronja dolça, el petit grain, la valeriana.

Oli essencial de Lavanda (lavanda angustifolia)

Mol.lècules aromàtiques: linalol, acetato de linalilo

 Família laminàcees/labiades)

Parts utilitzades: summitats florides

Mètode d’extracciódestil.lació per vapor i CO2

L’oli essencial de lavanda és l’oli essencial per excel.lència.

La lavanda és una planta ja coneguda pels antics grecs, perses i romans que la usaven fent-la cremar en les habitacions dels malalts per purificar l’ambient.

La paraula lavanda ve del llatí lavera, “lavar”, perquè els romans la feien servir en els seus banys.

La lavanda conreada en els prats de la regió de la Provença a França és la més coneguda i apreciada, el seu oli essencial és famós per la seva gran versatilitat.

Propietats terapèutiques: analgèsic, antiinflamatori, antibacterià, antimicrobià, antiinfecciós, antisèptic, cicatritzant, calmant, sedant, antiespasmòdic, antidepressiu, soporífer, vulnerari, regenerador de la pell.

Usos terapèutics: reumatisme, cefalees, migranyes, nàusees, infeccions de la pell, ferides, eczemes relacionats amb l’estrés, picades d’insectes, psoriasis, cremades solars, rampes musculars, contractures, insomni, problemes de tipus nerviós, angoixa, pànic.

L’oli essencial de lavanda combina molt bé amb altres olis per fer-ne sinergies, realçant les propietats de l’oli amb el què es combina.

Usos de l’oli essencial de lavanda per l’insomni:

Gotes d’oli essencial al coixí

Podem posar unes gotes d’oli essencial de lavanda al coixí abans d’anar a dormir, per relaxar-nos i  preparar-nos  per un bon descans nocturn.

Ús d’aparell difussor d’olis essencials

Si disposem d’un nebulitzador, afegim unes quantes gotes d’OE de lavanda i d’OE de bergamota, al cap d’una estona notarem com ens anem tranquil.litzant, que els pensaments i les preocupacions se’n van a poc a poc i podem descansar.

Esprai amb lavanda:

Ingredients:

49% d’alcohol (vodka)

49% d’aigua destil.lada

2% d’oli essencial de lavanda

Es posen tots els ingredients en una ampolleta de vidre de color àmbar o blau fosc amb tap d’esprai de 100 ml,  es sacseja el líquid perquè quedi tot ben barrejat, i llest per a pulveritzar en l’ambient abans d’anar a dormir!

Roll-on amb oli essencial de lavanda, taronja dolça i valeriana

Necessitem un roll-on amb capacitat de 10 ml

Ingredients:

4 gotes d’OE de lavanda

3 gotes d’OE de taronja dolça

3 gotes d’OE de valeriana

Oli vegetal d’ametlles,  d’onagra, d’argan o el que es tingui més a mà

Preparació:

Destapem el roll-on

Treiem la boleta de l’ampolla

Posem els olis essencials i barregem

Afegim l’oli vegetal d’ametlles

Sacsegem bé i tapem

Podem passar-nos el roll-on pel front, per darrere les orelles o bé per la planta dels peus, i ens assegurem tenir un bon descans.

Podem utilitzar els diferents olis per a fer spray, posar-los en els aparells nebulitzadors o preparats en roll-on, provant de fer sinergies que ens agradin per l’olor i el sentiment i records que despertin en el nostre interior.

 

Et convido a fer un comentari sobre aquesta entrada! Si necessites resoldre algun dubte o vols exposar la teva opinió fes-ho aquí, t’escolto.